Οι ασφαλιστικές εταιρίες μπορούν να περιορίσουν τον αντίκτυπο του πληθωρισμού υποστηρίζει ο Arne Holzhausen της Allianz!

Σε ένα νέο μακροοικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από υψηλό πληθωρισμό και αργή οικονομική ανάπτυξη, οι ασφαλιστές μπορούν να διαδραματίσουν ιδιαίτερο ρόλο στην πρόληψη και μείωση των ζημιών. Ο κλάδος πρέπει να εξελιχθεί για να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες των πελατών στον νέο κόσμο.

Aπό την έναρξη της πανδημίας COVID-19, ο πληθωρισμός, με ολοένα αυξανόμενη συχνότητα, έχει γίνει πραγματικότητα. Τότε, το υψηλότερο κόστος των εμπορευμάτων, τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι αυξανόμενες τιμές της ενέργειας βρίσκονταν στο επίκεντρο του ζητήματος. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου 2022 χρησίμευσε μόνο για να κάνει τα πράγματα λίγο χειρότερα.

Τώρα, βιώνουμε τις επιπτώσεις ενός πληθωριστικού περιβάλλοντος και περιόδων χαμηλότερης οικονομικής ανάπτυξης, που φαίνονται καθαρότερα από τις κρίσεις τιμών και την επακόλουθη κρίση κόστους ζωής. Σε ένα τέτοιο τοπίο, οι ασφαλιστές έχουν μοναδική προοπτική και πραγματική ευθύνη για την απορρόφηση των επιπτώσεων τόσο για τους καταναλωτές όσο και για την ευρύτερη οικονομία.

Δίχτυ ασφαλείας στις δύσκολες στιγμές!
Είναι προφανές ότι το υψηλό κόστος ζωής και η μειωμένη αγοραστική δύναμη των ατόμων έχει ως συνέπεια τη χαμηλότερη ζήτηση για ασφάλιση – ειδικά σε περιοχές όπου οι πελάτες θεωρούν τη δαπάνη αυτή ως μη απαραίτητη.

Ωστόσο, το γεγονός αυτό δείχνει ότι παραβλέπεται ο κρίσιμος ρόλος που παίζει η ασφάλιση στην πρόληψη και μείωση των ζημιών, ειδικά σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού. Σε μια εποχή τέτοιας οικονομικής αστάθειας, όταν οι απροσδόκητες (και ανασφάλιστες) ζημίες έχουν μεγαλύτερο οικονομικό αντίκτυπο από ποτέ, το δίχτυ ασφαλείας της ασφάλισης μπορεί να κάνει τη διαφορά!

Πάρτε για παράδειγμα μια οικιακή πυρκαγιά – πλέον είναι πολύ πιο ακριβή η επισκευή ή η ανοικοδόμηση κατεστραμμένων ακινήτων λόγω του αυξημένου κόστους οικοδομικών υλικών και υπηρεσιών, και σε πολλές κομητείες, οι μισθοί δεν έχουν αυξηθεί με τον ίδιο ρυθμό. Επιπλέον, οι επισκευές μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού και των διαταραγμένων αλυσίδων εφοδιασμού. Καμία κάλυψη (ή υποασφάλιση, όπου η συνολική αξία των ασφαλισμένων περιουσιακών στοιχείων έχει εκτιμηθεί λανθασμένα ή δεν έχει αυξηθεί ανάλογα με τον πληθωρισμό) δεν μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική οικονομική επιβάρυνση που μπορεί να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στις ζωές των ανθρώπων.

Η άλλη όψη του νομίσματος: Αυξημένη επίγνωση κινδύνου
Από την άλλη πλευρά, οι συνεχείς οικονομικοί κραδασμοί μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη επίγνωση των κινδύνων μεταξύ των καταναλωτών, επειδή χρησιμεύουν ως υπενθύμιση των αβεβαιοτήτων και των κινδύνων που υπάρχουν στις μέρες μας. Όταν οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες ή βλέπουν άλλους να επηρεάζονται από απροσδόκητα γεγονότα, τείνουν να γίνονται πιο προσεκτικοί και να αναζητούν τρόπους για να μετριάσουν τις πιθανές απώλειες. Το γεγονός αυτό προσφέρει μια ευκαιρία στις ασφαλιστικές εταιρείες να επιδείξουν την αξία τους με τη διαχείριση του κινδύνου πληθωρισμού και την παροχή οικονομικής ασφάλειας και ηρεμίας στους πελάτες τους. Η Ένωση της Γενεύης υποστηρίζει στην πρόσφατη έκθεσή της ότι για τους πελάτες και την κοινωνία γενικότερα, η αξία της ασφάλισης αυξάνεται σε περιόδους πληθωρισμού. Ο Arne Holzhausen, Global Head of Insurance, Wealth and Trend Research της Allianz σχολιάζει: «Μέσω του ασφαλιστικού κλάδου, τα οικονομικά βάρη μπορούν να εξομαλυνθούν και να μοιραστούν με την πάροδο του χρόνου. Αν και δεν μπορούμε να εξαλείψουμε τον πληθωρισμό για τους πελάτες μας, μπορούμε να λειτουργήσουμε ως αποθεματικό, μετριάζοντας το ''σοκ'' σε κάποιο βαθμό».

Προσαρμογή στις ανάγκες των πελατών
Ενόψει των επίμονων πληθωριστικών πιέσεων, ο ασφαλιστικός κλάδος έχει πολλή δουλειά να κάνει για να παραμείνει σχετικός και πολύτιμος για τους πελάτες. «Λίγη περισσότερη κατανόηση των πραγμάτων που ανησυχούν τους πελάτες μας, μας φέρνει όλους σε καλύτερη πορεία, κάτι που μπορεί να είναι μόνο καλό», λέει ο Nick Hobbs, Chief Distribution & Regions Officer, Allianz UK. Ενώ οι ασφαλιστές πρέπει να αναλάβουν δράση για τον μετριασμό των προκλήσεων κερδοφορίας και φερεγγυότητας (μόνο μια κερδοφόρα ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να προσφέρει αξιόπιστη προστασία κινδύνου μακροπρόθεσμα), είναι σημαντικό οι ασφαλιστές να θέσουν τις ανάγκες των πελατών στην πρώτη γραμμή και να αποφύγουν μια καθαρά εμπορική απάντηση στον πληθωρισμό. Με άλλα λόγια, οι ασφαλιστές πρέπει να σκεφτούν πέρα ​​από τα υψηλότερα ασφάλιστρα, τις αυστηρές απαιτήσεις αναδοχής και τη μειωμένη διάθεση ανάληψης κινδύνου.

7 διαχειριστικές ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι ασφαλιστές για να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό
Υπάρχουν διάφορες ενέργειες στις οποίες μπορούν να προβούν οι ασφαλιστές για να ανταποκριθούν στο νέο μακροοικονομικό περιβάλλον και να αμβλύνουν το πλήγμα στους πελάτες:

  1. Καινοτομία προϊόντων: Οι ασφαλιστές μπορούν να προσφέρουν προϊόντα και λύσεις που αντιμετωπίζουν ορισμένους από τους μακροοικονομικούς κινδύνους με τυς οποίους είναι αντιμέτωποι οι πελάτες. Για παράδειγμα, πιο προσιτά προϊόντα χαμηλού κόστους με αυξημένη εστίαση στην πρόληψη κινδύνου και ζημιών, καθώς και προτάσεις που βασίζονται στη χρήση. Ένα καλό παράδειγμα του τελευταίου είναι η τεχνολογία τηλεματικής.
  2. Τιμαριθμοποίηση: Η ενσωμάτωση ενός χαρακτηριστικού τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στα ασφαλιστήρια συμβόλαια διασφαλίζει ότι τα οφέλη του συμβολαίου συμβαδίζουν με το αυξανόμενο κόστος ζωής και τον πληθωρισμό.
  3. Ανασκόπηση των περιόδων αποζημίωσης: Σε περιόδους σοκ, μια μικρή επιχείρηση μπορεί να μην καταλάβει πλήρως πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία. Είναι ζωτικής σημασίας να επιστήσουμε την προσοχή των πελατών σε αυτό και να εργαστούμε μαζί για να ορίσουμε ρεαλιστικές περιόδους αποζημίωσης.
  4. Επένδυση στην τεχνολογία και την ψηφιοποίηση: Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τις ασφαλιστικές εταιρείες να αυτοματοποιήσουν διάφορες διαδικασίες και να εξορθολογίσουν τις δραστηριότητές τους, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα. Για παράδειγμα, διαδικτυακό μάρκετινγκ και διανομή, ψηφιακή αυτοεξυπηρέτηση πελατών και αυτοματοποίηση αξιώσεων.
  5. Επικοινωνία με πελάτες: Η εκπαίδευση των πελατών σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο του πληθωρισμού στην κάλυψή τους και τους κινδύνους υποασφάλισης, καθώς και η τακτική ενημέρωση σχετικά με τυχόν προσαρμογές προϊόντων ή τιμολόγηση για να ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός είναι καθοριστικής σημασίας.
  6. Στρατηγικές συνεργασίες: Οι ασφαλιστές μπορούν να καταπολεμήσουν τον πληθωρισμό συνεργαζόμενοι με άλλους οργανισμούς, όπως παρόχους υγειονομικής περίθαλψης ή εταιρείες τεχνολογίας, για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών που είναι πιο αποτελεσματικά και οικονομικά.
  7. Διαφοροποίηση επενδύσεων: Η προληπτική κατανομή περιουσιακών στοιχείων που επενδύει σε μια σειρά διαφορετικών κατηγοριών περιουσιακών στοιχείων, όπως μετοχές, ακίνητα και εμπορεύματα, μπορεί να βοηθήσει τους ασφαλιστές να κατανείμουν τον κίνδυνο και να παράξουν αποδόσεις που δεν υπονομεύονται από τον πληθωρισμό. Οι ασφαλιστές μπορούν επίσης να επενδύσουν σε ομόλογα που συνδέονται με τον πληθωρισμό, προσφέροντας πρόσθετη προστασία μέσω επενδυτικών αποδόσεων που συνδέονται άμεσα με τον πληθωρισμό.

«Δεν μπορούμε να καλύψουμε όλα τα ενδεχόμενα, αλλά μπορούμε να παρέχουμε καλύτερο βαθμό προβλεψιμότητας, παρέχοντας εξαιρετικές και αξιόπιστες συμβουλές, δημιουργώντας προϊόντα που ανταποκρίνονται στην αβεβαιότητα της εποχής μας και επικοινωνώντας με τους μεσίτες μας». λέει ο Χομπς.


Nextdeal.gr