Οι κορυφαίες ασφαλιστικές μάρκες στον κόσμο
Allianz και ΑΧΑ περιλαμβάνονται στις 5 κορυφαίες ως προς την αξία των εμπορικών σημάτων τους ασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο, οι οποίες διατηρούν τις θέσεις τους μέσω στρατηγικών καινοτομίας και προσαρμοστικότητας, σύμφωνα με την έκθεση «Brand Finance Insurance 100 2024» της συμβουλευτικής εταιρείας αποτίμησης εμπορικών σημάτων Brand Finance. Η Generali κατατάσσεται μεταξύ των εταιρειών με τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα εμπορικά σήματα.
Τα πιο ακριβά εμπορικά σήματα
To εμπορικό σήμα της κινεζικής Ping An (αξία σήματος αυξημένο κατά 4% στα $33,6 δισ.) κατέλαβε, για 6η συνεχή χρονιά, την 1η θέση της κατάταξης των πιο ακριβών εμπορικών σημάτων του κόσμου, ενώ τη 2η θέση διατήρησε η Allianz (αξία σήματος αυξημένο κατά 17% στα $24,6 δισ.).
Στο Τop 5 των πιο ακριβών εμπορικών σημάτων του κόσμου βρίσκονται δύο ακόμη κινεζικές εταιρείες, η China Life Insurance (αξία εμπορικού σήματος αυξημένο κατά 2% στα $17,5 δισ.) και η CPIC (αξία μάρκας αυξημένη κατά 1% στα $15,3 δισ.), οι οποίες διατηρούν την 3η και 5η θέση, ενώ η γαλλική AXA (αξία εμπορικού σήματος αυξημένο κατά 4% στα $16,6 δισ.) διατηρεί στην 4η θέση.
Τα ισχυρότερα εμπορικά σήματα
Η ινδική LIC (αξία εμπορικού σήματος σταθερά στα $9,8 δισ.) αναδείχθηκε ως το ισχυρότερο ασφαλιστικό εμπορικό σήμα, με δείκτη ισχύος 88,3 και βαθμολογία ΑΑΑ. Η δεύτερη ισχυρότερη μάρκα είναι η Cathay Life Insurance (αξία εμπορικού σήματος αυξημένο κατά 9% σε $4,9 δισ.) και ακολουθεί η NRMA Insurance από την Αυστραλία (αξία εμπορικού σήματος αυξημένο κατά 82% σε $1,3 δισ.).
Τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα
Μεταξύ των 74 εμπορικών σημάτων που είδαν την αξία τους να αυξάνεται σε σχέση με την κατάταξη του 2023, η NRMA Insurance και η Tryg της Δανίας (αύξηση της αξίας του εμπορικού σήματος κατά 66% σε $1,6) είναι τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα εμπορικά σήματα. Στην 5η θέση της συγκεκριμένης κατάταξης συναντάμε την Generali, με αύξηση της αξίας του εμπορικού της σήματος κατά 35%.
Ο κ. Alex Haigh, Δ/νων Σύμβουλος της Brand Finance Asia Pacific, σχολίασε: «Η συνεχής ανάπτυξη των κινεζικών ασφαλιστικών εταιρειών στην παγκόσμια αγορά υπογραμμίζει τη στρατηγική ευελιξία και την αδιάκοπη επιδίωξη της καινοτομίας, ενώ οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως η Allianz και η AXA, επιδεικνύουν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα μέσω πελατοκεντρικών στρατηγικών και ψηφιακών μετασχηματισμών. Η έρευνά μας δείχνει ότι αυτοί οι παίκτες είναι καλά προετοιμασμένοι για ανάπτυξη σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό τοπίο».
Η Allianz το εμπορικό σήμα με την υψηλότερη Αξία Αντίληψης Βιωσιμότητας
Η Brand Finance καταρτίζει, επίσης, έναν δείκτη Αντίληψης της Βιωσιμότητας (Sustainability Perceptions Index), ο οποίος αποτυπώνει τον ρόλο της βιωσιμότητας στην αξιολόγηση των εμπορικών σημάτων σε όλους τους τομείς.
Στον ασφαλιστικό τομέα, η Allianz έχει την υψηλότερη Αξία Αντίληψης Βιωσιμότητας $3,7 δισ. και την υψηλότερη τιμή θετικού χάσματος ύψους $299 εκατ. (πρόκειται για την αξία σε κίνδυνο ή την αξία που μπορεί να αποκτηθεί, η οποία προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ των αντιλήψεων για τη βιωσιμότητα και των πραγματικών επιδόσεων). Τόσο οι βαθμολογίες αντίληψης όσο και οι επιδόσεις της Allianz όσον αφορά τη βιωσιμότητα ήταν πάνω από τον μέσο όρο του ασφαλιστικού κλάδου σε όλες τις παραμέτρους της ESG.
Η υψηλότερη τιμή θετικού χάσματος της Allianz μεταξύ των ομοειδών εταιρειών του κλάδου υποδηλώνει ότι έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει πρόσθετη αξία $299 εκατ., δεδομένων των συνεχών και ολοκληρωμένων προσπαθειών του εμπορικού σήματος για βιωσιμότητα. Πρόσθετη αξία ύψους $114 εκατ. έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει και η Generali, η οποία κατέλαβε την τρίτη θέση στην σχετική κατάταξη. Μια θετική τιμή χάσματος σημαίνει ότι οι επιδόσεις βιωσιμότητας του εμπορικού σήματος είναι ισχυρότερες από τις αντιληπτές: τα εμπορικά σήματα μπορούν να προσθέσουν αξία ενισχύοντας την επικοινωνία σχετικά με τις προσπάθειες βιωσιμότητας, έτσι ώστε οι αντιλήψεις να αυξηθούν και να ληφθούν πλήρως υπόψη οι πραγματικές επιδόσεις του εμπορικού σήματος όσον αφορά τη βιωσιμότητα.
Να σημειωθεί ότι, κάθε χρόνο, η Brand Finance θέτει σε δοκιμασία 6.000 από τα μεγαλύτερα εμπορικά σήματα και δημοσιεύει πάνω από 100 εκθέσεις, βαθμολογώντας τα εμπορικά σήματα σε όλους τους τομείς και τις χώρες. Τα 500 πιο πολύτιμα και ισχυρά ασφαλιστικά εμπορικά σήματα παγκοσμίως περιλαμβάνονται στην έκθεση Brand Finance Insurance 100 2024.
Με τον όρο «αξία του εμπορικού σήματος» νοείται το καθαρό οικονομικό όφελος που θα επιτύγχανε ο ιδιοκτήτης του με την παραχώρηση της άδειας χρήσης του εμπορικού σήματος στην ελεύθερη αγορά.
Με τον όρο «ισχύς του εμπορικού σήματος» νοείται η απόδοση ενός εμπορικού σήματος σε άυλα μεγέθη/κριτήρια σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.
Η πλήρης κατάταξη, πρόσθετες πληροφορίες, διαγράμματα, περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μεθοδολογία και ορισμοί βασικών όρων είναι διαθέσιμα στην έκθεση Brand Finance Insurance 100 2024.
Πηγή: Brand Finance